Tuesday, March 24, 2009

The Hives ÄNTLIGEN i Gbg igen!

Betyg :) :) :) :)

Förband: Bruket, de skötte sig fint ändå.

Bäst: Att inleda med Walk idiot walk t.ex! Diabolic scheme sitter perfekt. Arsons gitarrsolo i den låten går heller inte att ha för hackor.

Sämst: Att de inte körde Antidote eller Hives - Declare Guerre Nucleaire men det är å andra sidan bara det!


Jag ska fatta mig kort kort kort. Om det går, jo jag är tvungen för skolan börjar 08.00 och jag måste få mig lite skönhetssömn också.

HURSOMHELST! Så äntligen var de tillbaka på Sveriges framsida, älsklingarna från Fagersta, de självgoda små gossarna, ja jag pratar såklart om The Hives. Och de var sannerligen tillbaka med besked. Hungern sedan Way Out West 2007 kunde väl knappast ha varit större och så plötsligt stod de där och rivstartade med Walk idiot walk. Är ord tillräckliga? Tror inte det, nej. Men det måste ändå återges på något sätt. Inledningen var kanske starkast med trion Walk idiot walk, Try it again och You got it all...wrong. Sistnämnda låt en av mina absoluta favoriter från bandets senaste platta.

Just det. Howlin' Pelle, bandets galjonfigur och sångare. Han går på attack från start till mål och som han gör det. Han och hans mannar har publiken i sina händer och vi fans lyder minsta lilla vink från scen. Gitarrist Arson glöder också extra mycket och fullkomligt gnistrar av energi och sprutar ut plektrum över publiken (varav jag är lycklig att få ett litet).

Låten Abra cadaver sitter som en rak höger, helt perfekt. Main offender är sannerligen en stor klassiker och det är Hate to say I told you so också förstås. Och som Kalleponken sa. Tick tick boom var bland det bästa av bästa.

Nej ärligt talat. Jag har inte ord tillräckligt, jag ska lägga upp fler bilder någon dag så ni får se skönheterna på bild. Tills dess, spana in låtlistan eller nåt och ha det så bra. Ikväll var The Hives kungar - som vanligt.

Setlist:
Walk idiot walk
Try it again
You got it all...wrong
Bigger hole to fill
Abra cadaver
Two timing touch and broken bones
A little more for little you
Main offender
Won't be long
Diabolic scheme
You dress up for armagedon
Hey little world
Die all right
Tick tick boom
--------------------------------
Hate to say I told you so
Nasty secretary
Return the favor
+Nickes surprise (Anytime, Anywhere) en helt ny Hiveslåt som dök upp nånstans i spelningen som jag inte minns var.

Ta en banan!/ Artur, ännu en gång frälst av The Hives

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive