Sunday, March 22, 2009

COME, COME, COME!

Denna söndag har det hänt intressanta saker. Roligast kanske var när Telefunkers repade sin gamla dänga "Looking like a rock'n'roll man" fast i dur. Vi liksom vände moll till dur. Jag utfärdar alltså skrällvarning av högsta grad! Sen så hittade vi på en titel till en ny låt som heter "COME, COME, COME!". Så blev jag utmanad av Team Blur på nåt. Det var frågor och regler, regler som jag inte orkar ta upp här. Just feel the rythm and off we go.

Nuvarande besatthet?

Mig själv.

Vad har du på dig nu?
Randig tröja. Snygga stuprörsbyxor. Söndagssockar, what else?

Tar du tupplurar?
Ja.

Vem kramade du sist?
Minns inte. Mamma, pappa eller storebror.

Vilka är de finaste orden du vet?
Sådana som jag själv kommer på. Har inget riktigt exempel just nu.

Vad blir det till middag?
Wokad gnu. Skojade, lasagne var det.

Vad var det sista du köpte?
Sånhär häftmassa hette det visst. Kludd nivet.

Vad lyssnar du på just nu?
Lyssnade nyss på Franz Ferdinand.

Favoritväder?
Dimma eller soligt eller något.

Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner?
Pojkar: Artur.
Flickor: Artur.

Vilka är dina bästa redskap?
Pennan, papper, cdspelare...

Säg något till den person som taggade dig.
Josefin, fortsätt lyssna på Oasis. Du kommer nå upplysningen du med. There's a bright side even for you.

Favoritresemål?
Rom. I've been there, I know that it excists!

Nämn några saker du inte kan vara utan?
Mig själv. Musik.

Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
Nåt hobbyaktigt. Kanske en svart Telecaster Deluxe.

Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara?
Mig själv. (Eller om ni nu ska vara så satans petiga, Maja Ivarsson i the Sounds)

Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka?
Rom.

Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?
Mig själv. Eller Ola Salo, Per Gessle, Bono, Zlatan, Howlin' Pelle, alla bröderna Norén...

Favoritlukt?

Mig själv. Eller lukten av Oasiskonsert. The best lukt of all times. Fuckers.

Och sen fick man hitta på en egen fråga. Så snällt!

Om du fick välja en låt som du önskar att du hade skrivit i musikhistorien, vilken skulle det bli?
Ojojojojoj. Klurig fråga. Äsch, "prestationsångest är för dem". Jag väljer - "Hate to say I told you so" med The Hives. Bra låt helt enkelt. That's it. Med den låten fick rocken ännu en droppe pulserande nytt blod.

Sen så skulle man tagga fem andra vänner. För er som inte förstår alltså utmana fem andra. Men jag vet inte vilka av mina vänner som har blogg å så så jag gör inte det. Men Maskrosen och Lisa, om ni ser detta kan ni ju få göra det.

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive