Wednesday, March 18, 2009

She said she said

Oh what a day. Skola och sen möte. I skolan hade jag en kort och liten men bestämd, fin och rolig redovisning om den grekiska guden Hermes. Köpmännens, tjuvarnas, talarnas och idrottsmännens gud bland annat. Han var också budbärare åt den store guden Zeus. Inte illa.

Jag skulle vilja lära mig hur man kommer ner i varv på någe sätt. Kanske finns det nåt. Just nu lyssnar jag på Beach Boys. It might work. Just nu känns det som att 1000 tankar kör omkring i en rondell uppe i huvvet. Runt, runt, runt kör de och de kör SNABBT! That's why I'm on Beach Boys. Just nu Help me, Ronda. Den är bra. Men jag går nog över på svenska kvaliteter som Tages och Shanes snart. Det går inte att toppa Help me Ronda. Får återkomma med Beach Boys senare.
Nu bidde det She's having a baby med Tages. Att det finns så bra musik med svenska band från 60-talet! Jisses! Tages och Shanes bär fanan högt må jag säga! Ehm. Sommaren 07 var bra för då upptäckte jag Tages och Mascots. Tack Gessle. I owe you one.

En annan fantastisk låt med Tages (himla mycket Tages) är Every raindrop means a lot. Den är så otrolig. En väldigt nyanserad låt. Ena stunden djup sorglig men vacker vers och sen kommer refrängen som lyfter lyfter lyfter med en nästan solskenspromenad-aktig känsla. Mycket mycket bra.

Förresten! STOOOOR nyhet! Jag (alltså Team Oasis) och Team Blur verkar komma riktigt bra överrens. Team Blur ska börja lyssna på Oasis och jag på Blur. Jag säger som Chamberlain: Fred i vår tid. Way to go.

Ta en banana!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive