Thursday, January 1, 2009

TJUGOHUNDRANIO

Så var det nya året här. Party party. Så jag tänkte liksom delge lite bilder från vad jag gjorde förra året. Mest musik kanske det blir. Let's see...

Jag träffade Håkan Hellström när han signerade sin nya platta För sent för Edelweiss på Bengans i Göteborg. Det var skoj!

Caesars var störtskönt bra på Way Out West!

Sen fick jag träffa dem också när några ur bandet signerade och de signerade en setlist åt mig! Kolla bilden nedan så får ni själva se :D


Broder Daniel hade sin sista spelning någonsin och här spelar Henrik Berggren sista låten helt själv. Låten var No time for us. Fint var det.

Jag, Niklasponken och Julia var på Timo Räisänen. Och ni kan ju se mig där på bild bredvid Timo Räisänens armhåla haha.

Jag träffade Per Gessle när han hade signering på Bengans den 29 november. Eftersom han är lite av en hjälte för mig var det roligt! Länge leve Gessle!

Telefunkers hade många spelningar 2008, Niklas hoppade ombord som basist och vi fick tillskott av många egna bra låtar! Det var ett spännande Telefunkersår. Hoppas vi har ett par kul spelningar i år också.

Jag och Jonas LA(annars gitarrist i Telefunkers) hade ett eget akustiskt gig, Telefunkers/JJs, där vi spelade lite Telefunkers och lite egna favoriter som vi gillar tex Björn Skifs, The Ark och jag körde lite The Hives som extranummer på melodika. Vi fick jättemycke jubel och aplåder. Sanslöst härlig stämning var det och alla älskade oss och ville bara ha mer av oss!

Jag såg Sugarplum Fairy med min bror på Sticky Fingers i Göteborg. De gör väldigt bra musik dedär pöjkarna från Borlänge! Jag vill se Sugarplum Fairy igen!

En till bild. Här är bröderna Norén!

Charlies släppte sitt tredje album Hardcore Charlie!

Franz Ferdinand spelade på Way Out West också förstås!

Och Mando Diao rockade likaså.

Jag var i Rom i oktober. Årets roligaste resa!

Och som vanligt spenderade jag massa pengar på att sköpa skivor haha. Lite sånthär hann jag med under året! Jag såg Salem Al Fakir och Moneybrother igen också och Håkan Hellström och sådana artister. BAH DET VAR 2008 DET!

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive