Sunday, January 18, 2009

"Tell me why I don't like mondays"

Imorgon är det måndag. En dag jag just nu känner en stark olust inför. Varför? Därför att vi har musikteori och jag förstår ingenting. Våran lärare, egentligen lärarinna kanske man borde säga, påstod en gång att musikteorin hade samma logik som matten. Alltså fullkomligt oförståelig för mig. Med tanke på hur Artur och matten i skolan gått fulkomligt åt h..vete ända sen första dan i lågstadiet så vet jag inte hur mitt slutbetyg i musikteorin kommer att bli.

MEN FÖR FAN JAG SKRIVER JU FANTASTISKA LÅTAR. Åsså får man reda på att man inte kan noter. "Å du som spelar trumpet". Nä men ni fördömde ju å andra sidan ABBA på 70-talet. Benny kan ju inte ens skriva noter, eller är det Björn? Det spelar ingen roll. Jag har allt inom mig, musiken, passionen, det som gör att jag får musiken att leva. Men på papperet kan jag tydligen inte det. Men det är nåt jag inte försöker tänka på. Nåt jag helt enkelt försöker ge fan i när Telefunkers lirar. Och det har alltid funkat. Länge leve Telefunkers...

Ta en banan!/ Artur

2 comments:

Anonymous said...

jag kan byta! jag saknar musikteorin så det gör ont i själen!

Anonymous said...

ska vi bilda klubb? De som har passionen och musiken och är duktiga fast de inte fattar ngt teoretiskt? Du är grym ändå, oavsett om du kan noter eller inte:)

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive