Thursday, January 8, 2009

You make me summersonic

Nu började skolan igen! KRASCH! En rolig grej är dock att jag och min trumpetlärare ska testa att ha trumpetlektion 07.30 på torsdagar. Krångligt schema fick oss till detta test.

JAJA HURSOMHELST! Igår var det grammisgala och så. Vanligt sett så brukar jag inte gilla grammisgalan, P3 guld och sånt. Kanske för att jag har traumatiska minnen av att mina favoritband/artister aldrig vinner. MEN, bara för det så händer följande i början av kvällen när första pris delas ut. The Soundtrack of Our Lives ägde Kent tillbaka till stenåldern med att sno priset för Årets grupp mitt framför näsorna på ponkarna från Eskilstuna. HÄRLIGT!. I GP skrev en journalist om att det var konstigt att de, alltså Kent, nästan blev årets grupp för att endast ha släppt en box... Förlåt om jag sårade alla Kent-fans nu men det är faktiskt inte synd om Kent. Snart kommer de säkert tillbaka med nytt album och då kommer priserna hagla över dem för så brukar det väl i regel bli.

JO! The Soundtrack of Our Lives, bara för att de vann, spelar en skön 70-talsrock, var förband till U2 när jag såg dem på Ullevi och så bestämde jag och mamma oss kvickt när de vann priset igårkväll att vi ska se dem på Trädgårn 14 februari. Alla hjärtans dag och allt!

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive