Friday, January 16, 2009

Tid att ta på sig bootsen


HEJ! Idag blir det ett långt inlägg känner jag på mig. Bilden ni ser ovan är omslagsbilden till U2s tolfte studioalbum, No Line On the Horizon! Nedan finns också en officiellt bekräftad låtlista. Vid en snabb överblick kan jag t.e.x. känna på mig att jag redan gillar låten "I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight". Haha.

Spekulationerna har ju inneburit lite olika låtlistor, på denna "slutliga" lista dyker en ny titel upp, "Fez - Being Born". Förut spekulerades det om en titel som hette "Winter", kanske är det den låten som nu heter "White As Snow". Låten som förut enligt rykten hette "Stand Up" heter nu då antagligen "Stand Up Comedy". Och just det, "Crazy Tonight" har blivit precis, ni vet vilken. JO. "Get On Your Boots" kommer att släppas digitalt den 15 februari samt i fysiskt format i butik den 16 februari. MEN. Skivor brukar skeppas ut till butikerna så att de står i hyllorna i veckodan onsdag, enligt min erfarenhet och vad skivbutiksägare sagt till mig. Redan 19 januari kan man höra låten på RADIO!

Det finns många spännande saker att se fram emot. U2 släpper nytt och vad allt tyder på nu är att Melody Club under våren släpper sitt fjärde studioalbum då de ska ha världspremiär för sin nya singel "Girls don't always wanna have fun" på Rockbjörnengalan.

CHARLIES, haha mina damer och herrar är också påväg med sitt nya album. MEN. Det får de själva avslöja mer smaskig fakta om det. TELEFUNKERS repade igår, dock utan basist. Men vi lät inte hejda oss utan vi skrev en helt nya låt genom jam. Text och musik, låten är så gott som klar, väntar bara slutlig sättning av texten samt basgång förstås! Den är lite annorlunda än vad vi har gjort förut. Vi har arbetat mer efter rytm och sväng medans vi har släppt fram de mer klassiska Telefunkers-tongångarna i refrängen. Kanske blir det "världspremiär" på UKM när det nu är om det blir. Haha.

Ta en banan!/ Artur

1 comment:

Anonymous said...

Nu blir jag nyfiken på den nya Telefunkerslåten!

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive