Monday, December 31, 2007

Houp-Houp-Houpla!

Det börjar dra ihop sig. Mörkret skymmer och så även för detta året. Årets sista skymning. Poesi till tusen här. Dessutom snöar det något otroligt men, inget lägger si på marken. Surt, när vi väl får snö. Och vad besvikna italienarna blir som kommer hit för att få se den vackra svenska vintern... Precis, jag vet för det är så de säger. Dock så kanske det blir som i U2s New Years Day. A world in white gets underway. Vi får väl se i morgon. Nu blir det bara till o vänta och hoppas på att det nya året blåser nytt liv på saker o ting. Det gamla året går på tomgång. Så även detta inlägget känns det som.

Kommer kanske på en liten revy över det gångna året lite senare. Kanske inte i dag men en annan dag. Året var i kort riktigt bra konsertår för min del. Fick se mina favoriter Per Gessle, The Ark, Melody Club och Moneybrother. Men jag fick se flera andra som Hives, Säkert!, Salem al Fakir, Shout Out Louds, Timo Räisänen, Maia Hirasawa, Robert Broberg och otroligt roliga Sirqus Alfon. Kanske har glömt någon men kort & gott i alla fall. Dessutom fick jag träffa både Moneybrother(igen, hm) och Timo Räisänen. Kul. Dessutom "återuppstod" Telefunkers från lagom ljumma 2006. Två spelningar på en dag var vad bandet hann göra. Nu är vi/de på g igen och det ser kul ut för bandet! Jag arbetar på nytt material som tidigare nämnts och hoppas det blir något nytt grymt bra. Får se, annars har vi ju The Greta Song redan - och den är ju bra...

På återséende. Gott nytt rockigt år säger jag till er alla!

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive