Tuesday, December 18, 2007

Calcutta

Nämen se goddag på Er! Tänkte att jag skulle verkligen försöka blogga loss här vid juletid så att det verkligen sprutar åt alla möjliga håll. Det var tanken i alla fall. Men sen att skrida till handling är lagom spännande, fast kul när det är gjort. Eller inte alls. Ni kanske undrar varför titeln är just Calcutta förresten, jodå fundera på det ett slag.

Var inne på Whyte Seeds hemsida ikväll, de håller visst på med att spela in nåt nytt men det verkar som om killarna ligger på Jupiter och solar sig (den som väntar på något gott får vänta). Ett annat bra band är Strip Music, ni kanske har hört dem, vad vet jag. Går man in på deras hemsida är det tyst som i graven, med undantag för gästboken kanske. Förresten så borde man kanske lugna sig, att stressa fram något för fansens skull kanske inte ger bästa resultat. Och om artisten för tillfället inte har något att ge som han/hon känner är grymt bra så är det väl inte så mycket att springa med kottar runt huset till. Då var det annat med Beatles och flera band på 60-talet. Där släpptes kanske två plattor per år när de kräkte upp nya låtar som mest. Något dansbanden har tagit efter och då förstås the Refreshments också. Hello vi heter the Mejerivaror. Eller... vi suddar det. Dansband är ju lite kult och visst är det tufft, faktiskt!

Julafton snart också, har ni köpt alla klappar än eller? Haha, vilket tjat. För en gångs skull så får svensken något annat att prata om än väder och eventuellt barnbarn. Och för det andra så funderar jag på om jag ändå inte kanske skulle ta och lyssna in mig lite på Magnus Ugglas senaste platta. Jag blev väl inte jätteförtjust i förstasingeln Pärlor Åt Svin men, jaja för Kung & Fosterland är lite kul och dessutom har jag hört en till låt från plattan, Tvättbräda(tror jag). Tänk om man fick skriva låtar och släppa skivor som man ville lite då och då. Ahhhh vilket liv! Det hade "enna varit grejer dé!". Fast jag skrev faktiskt en ny låt häromdagen. Eller, texten skrev jag i nian och då var det nån ackordföljd min kompis Jonas LA spelade som jag inte minns. Nu däremot fick låten nytt liv och jag måste säga att den är faktist inte helt dum, på svenska är den dessutom! Det är lite kul att skriva på svenska. Det blir lite lagom helgalna och knäppa men ändå simpla texter. Har bara gjort två låtar i svenska. En heter Boom Baby som Telefunkers spelar med engelsk text men den finns på svenska på Myspace (kollakolla). Och så nu då The Greta Song(En hyllning till heta Greta). Missförstå er inte. Det är bra pop'n loll så det svänger om det.

Jisses det blev några rader. Nu ska jag göra nytta igen (detta var o andra sidan kul).
Återkommer snart när jag fått fler blixtar i huvet.

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive