Saturday, December 29, 2007

Songdrop

Idag har varit en rättså produktiv dag ska jag säga. Har arbetat med sångidéer och lyssnat på lite blandat Gyllene Tider och Buzzcocks. Ja som ni förstår så är det de som gäller just nu. Hur som helst, nytt material. Med all säkerhet kommer det att dyka upp grejer i Telefunkers fram i vår. Ska bli kul att lira med grabbarna, allra roligast(förutom bandet) är att möta publiken och sätta fyr på konsertlokalen. Det är grejer! Folk ska dansa, klappa och sjunga med lite här och där. Gäller att man uppfattar något av de otroligt simpla texterna men Boom Baby brukar vara en given allsång.

Har ett par titlar här också, dock inga texter än. Ahhhh! Dessa texter! Just nu önskar jag att jag hade ett par färdiga sköna texter att lägga in, i och för sig så har jag nog massa gamla texter jag skrev en gång. Tracy the Starlet skulle kunna bli något. Hm tål att tänkas på. Jag vill ju göra något som publiken gillar. Let's Go Out and Rock, here we come. Ni ser, det ligger inte långt ifrån. Telefunkers kommer att ge poppunk, eller egentligen bara råare pop ett annorlunda men bra ansikte..... V-v-va tusan kom den ifrån? Hm ja allihopa kanske ska dra mig till sängen och läsa boken om Per Gessle - Att Vara Per Gessle. En auktoriserad biografi av vad författaren nu hette. Hur som helst, att vara Per Gessle. Där får Shakespeare något att bita i. Och förresten, shake o speare. Hello mr Shakespeare won't you come along and feel that beat, that beat is the heartbeat oh yeah...

Jag insåg precis att jag inte kommer att somna på en stund.
Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive