Wednesday, August 17, 2011

Kulturkalaset: tisdag

Igår startade Kulturkalaset. Jag var där och såg Daniel Lemma men när jag och min kompis Totte kom dit hade det väl redan hunnit gå cirka tio minuter på konsertern. Kort efter att vi kom körde han Lie and tell me you're happy vill jag minnas. Efter kanske en halvtimma av konsertern kom låten jag på färhand hade tänkt lite fördomsfullt att alla var där för, igenkänningsfaktorn var i alla fall stor när Daniel Lemma med band spelade If I used to love you.

Keeps getting better fick avsluta hans konsert.

Sedan visste vi att Movits skulle spela på Kungstorget och då människor började droppa bort från scen efter Daniel Lemma så testade vi att se hur långt fram vi kunde komma. Flinkt kilade vi fram mot scen och det visade sig att vi kom nästan längst fram. Sen hade vi inte riktigt hjärta att gå därifrån. Det började med att vi tänkte "bara stanna över en låt" vilket tillslut blev en halvtimme vilket mynnade ut i att vi gick därifrån först när konsertern var slut. Det blev ett rejält drag och folk dansade&hoppade som tokiga. Vi levde med och testade på hiphopen för en timme och vist dansade vi med fansen men... vi var ganska överrens efteråt, hiphop var väl inte vår grej. Inte min i alla fall. Den lär nog aldrig bli det, jag sa att "när jag kommer hem får det bli Gå och fiska med Gyllene Tider".

Men Kulturkalaset har bara börjat. Ikväll spelar Sahara Hotnights på Kungstorget, lite hederlig pop&rock (det ska bli kul, känns som hemma jämfört med igårkväll), på fredag spelar Timo Räisänen på Götaplatsen och sen till sist - The Soundtrack of Our Lives på Kungstorget, lördag. Det lär bli smockat med folk då och alldeles fantastiskt. Jag tänkte vara med på alla konserter och recensera efteråt.

Med andra ord blir Kulturkalaset bara roligare för varje kväll, eller som Lemma sjöng "keeps getting better".

In a bit.
//Arturponken

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive