Monday, August 10, 2009

Pop-explosionen...

Snacka om att jämt vänta alltså! Vi lever verkligen i ett "ska-hända-samhälle" där allting jämt ska hända och ligger framför oss i tiden. I alla fall om man tittar på musikbranschen. Ta t.ex. popkillarna i Franz Ferdinand som var ute och turnérade för fulla muggar förra sommaren. Då hade de ett album färdigt som de snackade om men släppte det inte förrän vintern '09. Bara för att hålla alla på sträckbänken tycker jag det känns som...

Nu, i dessa dagar, sitter i alla fall jag och väntar på att band som The Ark, The Strokes och The Hives ska komma ut ur studion. Något som kommer ske i vår förmodligen, ja i alla fall vad det gäller Ark och Strokes. Så är det även med bandet jag är med i. Vi ska släppa en EP och man kan stilla undra, när kommer den? Ja, jag vet inte riktigt än men jag arbetar för att få reda på det och i sinom tid (fint ord) kommer även folk å fä få reda på det. Fast för det kommer man inte behöva vänta tills nästa år. Äntligen lite telefunkisk rock i stugorna i sådana fall!

Lyssna också på:
Caesar's Palace: Youth is wasted on the young
The Hives: The black and white album

In a bit.

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive