Saturday, August 8, 2009

Att balla ur pt.3

Oj idag är det varmt! Riktigt "kom-och-hjälp-mig-varmt". Så det är lika bra att ni får en till blaska med Att balla ur helt enkelt! Denna handlar delvis om människors olika musiksmak, att man lyssnar på precis vad man vill och att inte bry sig om vad andra tycker.

Lägg bara av din jävel.
"The Smiths är dåliga! Pixies är dåliga! The Hives är bäst!". Det är ord från sångaren Howlin' Pelle Almqvist i rockgruppen The Hives innan de börjar spela en av sina hits, Main Offender.

Jag har sen flera år tillbaka nu försökt att leva efter orden "behandla andra så som du vill att de ska behandla dig". Jah, i alla fall vad det gäller musik. För är det något jag stör mig på är det folk som jämt ska ha något lite lagom spydigt och negativt att kommentera på om bandet jag för tillfället lyssnar på. Bara för att ni inte gillar exempelvis Oasis eller The Soundtrack Of Our Lives lika mycket som jag. Bara för att jag råkade utforska dessa band och börja älska dem innan er. Ha!

Sen finns det en oerhörd vilja att uttala sig om hur dåliga vissa artister eller band är. Jo för jag vet ju hur mycket Håkan Hellström betyder för dig. Nu tycker jag att H.H. har gjort en del schyssta låtar men har jag behov av att jämt påtala för dig att Hällström suger kuk? Nej. Din patetiska apjävel. En gång lyckades jag dock döda dessa hetsrop. Då gällde det The Ark. Jag älskade The Ark och håller dem fortfarande kärt, förutom lagom berusade asdumma 50+fans. Hursomhelst!!! Jag fick jämt höra att The Ark var bögar och att jag kunde hålla min jävla "skitmusik" för mig själv. "Men bara för att man lyssnar på musik, är man bög då?". Något som fick de 13-14-åriga killarna och tjejerna att tystna. HAHA DE SMÅ GLINEN! De är lika gamla som jag själv...

Nä men ärligt talat. Så länge ni inte är musikskribenter behöver ni inte rusa fram och totalsåga min musikstil eller mina favoritgrupper. Har ni problem själva så ta itu med dem men jag är ingen terapeut och ska inte behöva ta i eran skit. Och att skratta åt att U2s nya platta blivit jättesågad(nu blev den inte det som tur va) och tycka det är "så kul" när jag är med i samtalet är ju uppenbarligen till för att hånas. Era svxn! Särskillt när ni vet hur mycket U2 betyder för mig. Just då är vem som helst ett AS i mina ögon. Då ska ni vara glada att jag inte släpar er blodiga till giljotinen för att avrätta er. Eller att ni alla fall inte finner ett blodigt hästhuvud i eran säng när ni kommer hem...

Kontentan då? Jag älskar exempelvis Per Gessle, ni gör det inte så var så snälla och acceptera det! Jag struntar i om ni är mina vänner, så länge ni säger sådana skitsaker är ni bara dumma i huvvet.

In a bit.

Ta en banan!/ Artur
ps. The Hives ÄR bäst.ds

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive