Thursday, August 27, 2009

Cornflakes-listan numero uno

Hej. Alla kanske inte vet det men jag gillar listor. Särskillt att göra egna listor. Sen ett tag sedan gör jag sk Cornflakes-listor med parollen - "extra cornflakes-iga låtar enligt Arturponken". Varje lista får innehålla tio låtar. Varken mer eller mindre. Så nu radar jag upp veckans Cornflakeslista som den tycks kännas just nu!

The Cornflakes-list:
Snow Patrol - Open your eyes

The Sounds - No one sleeps when I'm awake

Sugarplum Fairy - Never thought I'd say that it's allright

Bob Dylan - Stuck inside of mobile with the memphis blues again

Beatles - I've got a feeling

Razorlight - Back to the start

Moneybrother - The Pressure

Empire Dogs feat. Ola Salo - Come on you preachers (Arirang)

The Sounds - Song with a mission

Marit Bergman - Forever doesn't live here anymore

In a bit.

Ta en banan!/ Artur

2 comments:

martina said...

Vad var det jag sa om snow patrol! Bästa låten! (: Har du börjat plugga än förresten?

Arturponken said...

Den ä bra. När jag hörde den på U2 kände jag igen den, lite som "Arthur Bayes, jag känner igen det från nånstans... ". Jag börjar nu på måndag! :)

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive