Friday, September 16, 2011

Avslutningarnas kväll


Ikväll var kvällen då allt tog slut känns det som. Håkan Hellström på Liseberg, sista konserten på hans turné, sista kvällen på sommaren enligt Håkan... och till sist... The Ark spelade på Gröna Lund i Stockholm. De gjorde sin sista spelning någonsin. Det slog mig lite extra hårt när Hellströms band spelade en snutt ur Arks Calleth you, cometh I och fick mig att vädra min strupe med förhöjd stolthet bland alla Håkan-fans.

Håkan spelade lite överraskande hela sin senaste skiva, 2 Steg Från Paradise. Det var ju egentligen strålande men samtidigt något mättat. Hela publikhavet lossnade på allvar, verkligen på allvar, lagom till extranumren då En midsommarnatts dröm och Känn ingen sorg för mig Göteborg brakade lös. Den röda tråden förblev ändock oklippt under hela kvällen, från inledande Det här är min tid till avslutningen med Det är så jag säger det. Kort sagt en musikalisk defilering.

Jag tror The Ark gjorde samma sak.

Låtlista:
Det här är min tid
Saknade te havs
Shelley
River en vacker dröm
2 steg från paradise
Jag vet vilken dy hon varit i
Dom där jag kommer från
Vid protesfabrikens stängsel
Man måste dö några gånger innan man kan leva
Du är snart där

Extranummer:
En midsommarnatts dröm
Känn ingen sorg för mig Göteborg
Ramlar
Nu kan du få mig så lätt
Kom igen Lena
Det är så jag säger det

In a bit.
//Arturponken

2 comments:

Anonymous said...

The Ark har alltid en särskild plats i våra hjärtan!:)

Jonas said...

Ja det kommer de att ha, för evigt

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken