Sunday, September 25, 2011

Det skrivna ordets megaparty no. 1


Jag brukar oftast missa Bokmässan i Göteborg. Det kunde mycket väl blivit så även i år. Som vanligt kallar olika saker man känner som måste bli gjorda. Men jag lyckades ta mig till tåget och sen var jag på väg. Här är en bild på Alex Schulman, jag råkade gå förbi när han presenterades i Aftonblades monter. Lite senare dök Jan Guillou upp på samma plats. I folkvimlet fick jag även syn på Bob Hansson och på ett café satt Nathan Larson och samspråkade med någon, kanske en journalist, eller en vän. Det såg väldigt avslappnat ut.

Kön till Maria Montazami ringlade lång när denne signerade böcker, hon är visst populär. Jag har nog missat någonting där. Varför har inte jag också tapetserat hela mitt rum med bilder på henne? Hon är född 1965. Ett av de bästa åren i popens livshistoria. Beatles släppte det året t.ex. Rubber Soul i december, för att inte tala om Help! som släpptes tidigare samma sommar. The Rolling Stones släppte Out of Our Heads och (I can't get no) Satisfaction innebar deras stora genombrott. Bob Dylan släppte Highway 61 Revisited, The Who kom med debutalbumet My Generation vilket även The Byrds gjorde med sin platta Mr Tambourine Man. Bara för att nämna några. Det var det året som Maria Montazami föddes.

Vilket år det var...

In a bit.
//Arturponken

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken