Monday, July 18, 2011

I just wasn't made (for) theese times

Det är historiska dagar i denna vecka, om vi tittar tillbaka lite. Första platsen är 70-talet.
Igår fast den 17 juli 1975 hände något så historiskt som att en amerikansk Apollokapsel dockade med en rysk Soyouz-kapsel uppe i rymden. Dockningen skedde prickfritt och befälhavarna för de båda kapslarna kunde skaka hand med varandra! Mitt under kalla kriget, ingen Berlin-mur där uppe inte! Fred i rymden. Detta hade jag inte en aning om förrän jag läste det häromdagen i tidningen och visst låter det otroligt. Faktum är att det faktiskt hände, och vilken grej. Här är filmbeviset.

Och sen, idag, fast 18 juli 1969 släppte The Doors sin legendariska skiva The Soft Parade med en av deras mest kända låtar ombord - Touch me. Andra bra låtar är t.ex. inledande Tell all the people, den skojjiga blueslåten Easy ride och vackra Wishful sinful.

Jag ville bara säga det för annars kanske ni skulle glömma det och det vore synd.

In a bit.
Arturponken.

1 comment:

jannica said...

hum the doors har jag inte heller lyssnat på så mkt, det är så bra att ha dig osm tipsar om massa bra musik;)

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive