Wednesday, February 24, 2010

Old-school-tåg hallelujah!

Idag på tåget satt jag och var lyrisk! Kanske inte över föreläsningen jag skulle till utan mer över tåget. Tiden hade stått still därinne sedan 40-50-talet kändes det som. Man var t.ex. tvungen att öppna ytterdörrarna själv vilket inte var gjort i en handvänding. Det var robusta handtag som var tvugna att tryckas ned med beslutsam kraft och där kom jag med mina spaghettiarmar. Hursomhelst, inne i tåget möttes jag av en svunnen tid för att inte tala om reklamtavlan på väggen i tåget som delade upp vagnen i olika kupéer. Där stod "Kiosk i vagn 12 - Kaffe & bulle 20kr och mycket mer!". Därtill en glad kvinna som dricker kaffe. Klicka på bilden och kolla själva! Njut av svunnen reklam!
Känslan var mer av att man åkte på en museijärnväg än att man åkte som vanligt in till Götet.
Dessutom reste vi inte med SJ, det hette Tåg AB. Hum. Bara en sån sak... Nästa gång jag åker ner till Göteborg ska jag om möjligt försöka pricka in min resa med Tåg AB haha. Nog för att SJ fortfarande kör gamla vagnar i sina Inter City-tåg men detta var på riktigt! Retro hallelujah!

In a bit.

Ta en banan!/ Artur

2 comments:

Josefin said...

Tåg AB? Hahah. Det var som sjutton. Varför händer allt spännande nu när jag lämnat landet?

Arturponken said...

Haha nä, snökaos och gamla retroaktiga tåg som dyker upp från ingenstans!

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive