Tuesday, February 16, 2010

Between the lines

Idag var det första jag läste "ARENAROCK - för den nya generationen" i GP och en bild på Billie Joe Armstrong i Green Day. Vilken är den nya generationen? Är jag med där? Hoppas inte det, jag campar ju för U2! Nej nej, inget personligt mot Green Day. Jag lyssnar bara inte på dem.

Det sägs att AC/DC, Bruce Springsteen, U2 och Madonna börjar bli för gamla nu. Att de snart tackar för sig. Rolling Stones nämndes inte ens i GP idag när ämnet togs upp. Kul tycker jag. Rolling Stones har blivit gamla så att de likt ett racerlopp hunnit runt, så långt så de har kört förbi de som är sist, som nyss startade, de som är yngst. Stones har liksom övergått i någon slags supersonisk hastighet, ett tillstånd av status quo. Det kommer U2 också göra, bara för att de är bäst. Punkt.

Kontentan? Man blir aldrig för gammal!

In a bit.

Ta en banan!/ Arturponken
Toots, den gamle gubben, lirar ju fortfarande!

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive