Monday, December 22, 2008

Ingen linje på horisonten...



Mellan arbetet på mitt projektarbete så får jag reda på fler nyheter kring U2s nya album No Line on the Horizon. Pojkarna i U2 ska också vara omslagspojkar i nästa Q-Magazine och tidningen ska också innehålla en U2special. Kul! Den måste man ju köpa! Videon är någon slags rapport från fotosessionen med Q-Magazine från bandet. Hörde också att det kommer ges ut hela fem olika utvågor av deras platta som tex LPformat och olika CD-förpackningar med extra tillbehör som tex DVD och poster m.m. Låtlistan här då som den ryktas att se ut. Bekräftad version återstår att se.


Jag tycker det är spännande med låttitlar! Titlar som Get Your Boots On och Stand Up verkar det vara ganska så mycket attityd i. Det är lite Beatles i dem. Jag tänker på Beatleslåtar som Get Back och hm jah just det Stand By Me är ju en Lennonlåt. Stand By Me är väl i och för sig en cover som han fick en jättesuccé med. Lennon alltså. JAJA! U2s låttitlar var det. Alla titlar verkar innehålla en del tyngd liksom också kommer det sjunde spåret Crazy Tonight. Kul tycker jag. Get Your Boots On är ju också lite kul. Fast innehållet kanske är allvarligt. No Line on the Horizon, inte sedan U2 släppte albumet Zooropa 1993 har de ett spår med samma titel som albumet. 1993 var förstås namnet på låten Zooropa. Hum. 1984 var det The Unforgettable Fire. Första smakprovet från albumet dvs förstasingeln då? Det ryktas om Get Your Boots On efter att U2 spelat in den nya videon i en lagerlokal i London någonstans med greenscreen och marscherande flickor i uniformer. ELLER NÅGOT SÅNT, JAG VET INTE. Men kul är det, nytt U2 album tjohej!

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive