Saturday, December 27, 2008

Jag har lyssnat mest på Oasis i år, tio-i-top listan










Jag börjar att så smått sammanfatta mitt musikår 2008 fastän det fortfarande återstår ett par dagar. Jag har lyssnat mest på Oasis tätt åtföljda av U2. Men jag har lyssnat mer massivt på Oasis, ingen tvekan om den saken. Och den 25e januari nästa år smäller det i Skandinavium för då ska jag se Oasis live!

Jag har lyssnat mindre på Beatles men har hållt hårt om Per Gessle och Gyllene Tider. Favorit-Gyllene plattan 2008 var nog Moderna Tider som släpptes 1981. Jag hade en intensiv Ceasarsperiod i slutet av sommaren. Den var ljuv. Periodvis lyssnade jag väldigt mycket på The Hives liksom Sugarplum Fairy. Fast jag tror ändå att jag har gillat Oasis, Sugarplum Fairy och Per Gessle över det hela långa mest under 2008. U2 och Caesars får vi kanske inte glömma. Men U2s år blir 2009. Ingen tvekan om den saken. Hypen kommer vara stor kring det bandet när de släpper sitt tolfte studioalbum i mars nästa år.

Just det, Mando Diao och Moneybrother. Hum. Hann se båda i somras. Mando Diao spelade på Way Out West och Moneybrother hade en lagom bra spelning på Kulturkalaset i Göteborg. Hans konsert sommaren 2007 i Trollhättans folkpark är nästan den bästa jag varit på med honom fortfarande. Mando Diao var också lagom bra, jag ska försöka se dem när de spelar själva i Lisebergshallen i Göteborg nu i vår nästa år. De känns starkare då. Mer PANG liksom. Jag återkommer med ett bildextra från musikåret 2008!

Ta en banan!/ Artur
Mando Diao vs. lillebrorbandet Sugarplum Fairy anno 2008? Sugarplum Fairy vinner för min del

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive