Sunday, December 21, 2008

Sagan om pepparkaksdegen

Ja alltså något hände med pepparkaksdegen. Men tack vare färdig deg som man kan köpa i butiken blev det lite pepparkakor idag ändå för symbolikens skull! Och det var ju faktiskt det som var tanken. Det är nästan roligare att baka pepparkakor än vad det är att äta dem. Något att tänka på! Som i Richard Scarys äventyrsvärld.

Idag försökte jag helt självmant lära mig själv spela gitarr. Så jag gick ner till pianobaren och grabbade en gitarr. Jag tänkte att det är nog bäst att stämma den så jag tog pianot till hjälp å så. Fast... jah... mamma får nog hjälpa mig lite. Jag tänker börja med Tages första hit de hade som heter Sleep little girl. Låter perfekt! Jag ska lära mig spela gitarr nu världen.

Ta en banan!/ Artur

4 comments:

Anonymous said...

haha spela gitarr alltså, häärligt. synd att du e så musikalisk så du kommer hinna ikapp mina kunskaper rätt fort:P

Jonas said...

Äsch nu är du väl för snäll :) det känns som att varenda kotte kan spela gitarr förutom jag. Dessutom kan det ju svänga så på gitarr! Jag vill ha sväng! :D Åsså kan man liksom själv bara sätta sig å spela lite gitarr och sjunga å ha sig. Det verkar gött...

Anonymous said...

jag ska baka pepparkakor imorgon! hoho.

Jonas said...

Nä va skoj! Jag ska baka lite kakor tror jag, efter att jag arbetat med projektarbetet haha

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive