Tuesday, December 23, 2008

Dan' före dan'

Igår klädde jag och Joakim (gitarrist i Telefunkers) samt superartisten Jannica Hermansson julgranen. Det blev görbra. Vi lyssnade på massa Oasis och kollade på Beatlesfilmen Help. Den är, haha tja, annorlunda. Men vi fick oss ett par goda skratt eftersom den kan vara lite bisarr ibland. Dessutom spelade Jannica Hermansson upp sin nya superduperfräcka låt Du är en sån. Den är inte färdig men det lät bra det vi fick höra. Sen gjorde jag ännu ett järvt försök att lära mig gitarr...

Idag har jag stekt köttbullar! Lyssnat på The American Roots Session Band och nu lyssnar jag på The Guild. The Ark-trummisen Sylvesters egna band. De släppte sin andra platta denhär hösten och jag kan rekommendera den varmt! Den heter The Golden Thumb och med på den finns en av årets bästa låtar enligt mig, It's about thyme. SÅ skön låt.

Hoppas ni har kollat på den lilla julhälsningen från en liten del av Telefunkers. Det kommer att dyka upp en engelsk fot-version också. Fot som fötter man går med alltså. Inte 15 000 fot, typ så. NEJ. Snart kommer min bror hem! Det blir kul, familjen blir bara fyra i år eftersom min syster firar med sin sambos familj i år. Jag förhandstippar på en mysig jul!

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive