Wednesday, April 15, 2009

Moneybrother - Real Control

Betyg :) :) :) :)

Bäst: Spretigheten och... jah, varför inte låtarna?

Sämst: Det vore ett brott att säga att nån av de vackra balladerna eller studsigare låtarna inte håller måttet!

Jag har insett att jag blivit alltmer kräsen desto mer musik och konserter jag tar in genom mina öron. Därför tröttnar man kanske på när tidningarna börjar vifta med ett nytt band och en ny platta och ropar "HEJ HÄR HAR NI EN NY HYPE!". Nej jag är hellre gammal och konservativ samt håller mig till gamla beprövade vapendragare sen ett par år tillbaka. Därför blir jag väldigt nöjd när jag hör Moneybrothers femte fullängdare samt utökar betyged från tre till fyra smileysar.

På den nya skivan har Moneybrother eller helt enkelt Anders tagit in olika producenter för att förmodligen ge plattan flera vinklar av vad Moneybrother kan vara. Tänker i alla fall jag. Skivan är varierad, det är en bra samling av låtar och även om den spretar gillar jag formatet 10 låtar som balanserar mellan en blandning av fina ballader och snabbare låtar. Dessutom tar ju Moneybrother i från tårna och sjunger ut sina känslor och det, jah, killen har ju fått in rätt swing vad det gäller detdär. Fast någon ny It's been hurting all the way with you Joanna finns inte med. Men, jag vill inte klaga. Kul att han släppt en ny platta och jag hoppas inte jag inser storheten i den alltför sent...

Ta en banan!/ Artur

2 comments:

Lisa said...

Du är så bra på det här med analysera musik!

Arturponken said...

Åh roligt att höra :) tacktack

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive