Monday, April 20, 2009

Konsten att vara glad pt. 1

Oboy vilken dag. Först denna helg som nyss passerade. Jag satt och pluggade på fredagskvällen. Något jag kan säga att det händer inte ofta! Sen idag hade vi slutprov i musikteori. Jag har dock vissa farhågor att det inte var mitt sista prov i musikteori. Ni förstår nog. Men, som dendär Killers-låten heter, "Everything will be allright". Eller som TSOOL sjunger i låten The Passover: Don't worry, stop hurry, it's only your life, it's never too late. Sistnämnda ett otroligt lugnande mantra som de river av på sin senaste platta i de sista självande minuterna på albumet. Man måste helt enkelt ha lite distans till det hela. Oavsett hur det går i musikteorin så vet jag att jag kan skriva låtar med energi i och att jag inte är helt dum i huvvet. Och det borde ni som läser detta också plocka upp.

Och appropå dethär med klassresan. Jag är ledsen men respektera och tolerera att jag inte har lust för Jönköping. Det är bara det att, en gång fick jag höra av en kille från scen att jag skulle låta min kropp bestämma och att JAG själv skulle gå den väg JAG själv fann bäst för mitt eget välbefinnande. Let you body decide. Jag tror vi alla behöver bli påminda om det ibland. Se själva hur det vackra budskapet upprepas.

Ps. jag gillar min klass fortfarande så låt oss ha en fin sista period på Alströmer ;)

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive