Wednesday, April 8, 2009

Telefunkers inspelningsdag 1

Woah! Idag började Telefunkers spela in sin nya EP, inget releasedatum satt ännu men stay tuned for more info. Hursomhelst kan jag försäkra er om att det låter fantastiskt bra och att arbetet flyter på och att vi lade trummor och bas till grunderna idag.

I kontrollrummet startade en diskussion om vad det kan vara för flygplansljud man hör i början på Oasis platta Be Here Now. Fredrik tänkte sig först Spitfire men jag ville få det till ett tyngre bombplan med kolvmotorer. Det är ju trots allt ett ganska tungt och fett motorljud. Vi kom dock aldrig fram till vad det kan vara. Jag var ivrig på att vi ska ha en Formel-1-bil i början på en av låtarna som susar förbi. Först tänkte jag ett flygplan som typ Back in the USSR men sen flöt det över till en snabb racerbil. Vi får väl se, ehh höra mena jag förstås! Fortsättning följer imorgon...

Litet videoklipp från dagen längst ner. Check it out.






Slaskversion av Go Bananas. Jag och LA i kontrollrummet medan Niklas och Kalleponken spelar in inne i stora salen.

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive