Monday, October 11, 2010

Telefunkers spelade live igen!


I fredagskväll spelade Telefunkers live igen! Vi har inte spelat på scen sedan i juni i somras så det kändes som en stund sedan. Telefunkers var sista band på scen(ca 22.50) som en del i en konsertkväll under Lights in Alingsås. I min fantasi kunde jag se på löpsedlarna samma dag hur det stod: TELEFUNKERS BRYTER TYSTNADEN - Ger en akustisk spelning ikväll!

Det var kallt, allra kyligast var det innan spelningen när man stod och trampande bredvid scenen i väntan att gå på. Roligt var att det kom rök ur munnen vilket skapade känsla! När jag gjorde en "grej" av att det kom rök ur munnen skrattade publiken. När vi alla tre på scenen blåste samtidigt på nedräkning fick vi ännu större ovationer. Folk sjöng med i låtarna, dansade eller stod och frös(det sistnämnda inte så konstigt!). Men musiken värmde. Särskilt en bit in i setet. The Knapphål family kan ha spelats i sin bästa version någonsin och under The grill och Fav. song #1 kändes det verkligen "andakt". Som det sig bör. Boboboo blixtrade till i kvällen som sista nummer, trots att vi kört den så många gånger.

Det var en speciell konsert, jag, Jonas LA och Joakim spelade akustiskt. Jag körde på lite kazoo och melodika förstås. Niklasponken och Kalleponken kunde tyvärr inte komma. Fav. song #1 tillägnades dem vill jag minnas. Med andra ord blev det vi tre som i början träffades på högstadiet innan Telefunkers bildades vilket var lite fint på sätt och vis. Då Jonas kom hem kvällen innan hann vi tyvärr inte repa in några nya låtar vilket var lite synd. Jag har skrivit en hel del ny pop den senaste månaden. Dock slog vi en liten twist på vissa låtar för att få en akustisk version. Let's go out and rock har till exempel aldrig känts så drömsk som den var i kyliga fredagskväll.

Fint!

Låtlistan:
The grill (love to the people)
Summer stamps
Let's go out and rock!
Favourite song#1
The firestarter
The Knapphål family
Boboboo

In a bit.

Ta en banan!/ Arturponken

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive