Thursday, August 19, 2010

The Ark på Liseberg!


Igår spelade The Ark på Liseberg och jag var givetvis där! Nog får jag ändå säga att det var lite bättre när jag såg dem i Varberg tidigare i somras. Fast då var det i och för sig lite varmare och man kunde känna lukten från grillarna som osade i sommarkvällen. Det var fint det.

Men det säger inte att det var dålig konsert igår! Bäst blev det mot slutet med hits som tex It takes a fool to remain sane. Därtill håller jag första extranummret Hygiene squad högt. Det är en härlig låt och skön energi även om den kanske är aning okänd för dem som inte har lyssnat på senaste albumet. Önskestunden av låtar är också en av mina favoriter från gårdagens konsert då vi fick smakprov på låtar som Let your body decide, Echo chamber och The red cap. Hade de kört Let your body decide i fullbandsversion hade nog karusellerna på Liseberg snurrat ett snäpp snabbare. Men förmodligen var det kanske just det som finallåten Calleth you cometh I lyckades med. Balder gick säkert alldeles för snabbt och Virvelvinden susade på så att kopparna och faten flög all världens väg!

The Arks setlist:
Take a shine on me
Clamour for glamour
The worrying kind
Singin' bout the city
Father of a son
Superstar
Have you ever heard a song?
Prayer for the weekend
Absolutely no decorum
It takes a fool to remain sane
One of us is gonna die young

Extranummer:
Hygiene squad
Calleth you, cometh I

Jag måste ta och berätta om förra helgens musikexplosion, vad det var för explosion, ja det kommer jag att skriva om...

In a bit.

Ta en banan!/ Arturponken

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive