Saturday, November 7, 2009

Lördagskvällsmotor

Jag skulle vid sidan av Telefunkers och min skrivmaskin kunna vara bandkonsult. Band utan namn eller med namn fast med katastrofala sådana skulle kunna komma till mig och jag hittade på ett fabulöst nytt bandnamn till dem. Världens längsta mening där. Dessutom skulle jag kunna hitta på låttitlar åt dem och rita vad de skulle ha på sig för kläder...

Jag har faktiskt praktiserat som bandkonsult för en kväll. Jag namngav ett mycket mycket ungt och lovande band. Influerade av Boston tea party, alltså det som hände på 1700-talet, så döpte vi bandet till Absolute Bostongurka. Så kan de gå.

Hade jag fått lite mer tid på mig hade jag säkert kommit på något ännu mer fabulöst namn men så fick det i alla fall bli.

"Hejhej. Jonas heter jag men ni kan kalla mig för Artur. Det är jag som är bandkonsult och ni hade inget bandnamn... ? Dåså, det skall vi nog lösa!".

Va fint allt skulle bli.

In a bit.

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive