Monday, June 22, 2009

Sommar på Liseberg med L.O.T.T.A.

Okej, detta är lite intressant. Trevlig sommarkväll på Lisberg. Det kryllar av folk. Vi traskar i rask takt mot Stora scenen för där ska Lotta med allsång och TV4 och hela köret dra igång 20:00. Jag är ju annars en ganska rutinerad pop-rockkille som handlar skivor på Bengans å går på konserter på Trädgårn. I alla fall, samtidigt i Lisebergshallen slänger föredetta Smiths-sångaren och för många legenden Morrissey igång. Annars kallad Mos eller Moz. Jag vet inte riktigt faktist. Jag gillar i alla fall kontrasterna mellan Bert Karlsson och Moz inom ett inte allt för stort avstånd. Smiths har förresten en skön låt - This charming man. Jag köpte den på iTunes en gång. 9kr.

HURSOMHELST! Tillbaka till Liseberg. Lotta drog igång och allt var som vanligt fast ändå inte riktigt. Jaja hon får tre smileysar av mig. Bingot var sådär kanske. Kul dock att vi på Sveriges framsida nu också får visa lite lokalpatriotism för hela svenska folket i TV-rutan.
En helt spontan bild på mig också som Martina tog på Mallorca...

Ta en banan!/ Artur

2 comments:

Josefin said...

Nästa vecka, då jävlar drar vi till Bengans du och jag! Du kan behöva lite Smiths-skivor.

Artur said...

Du kan behöva lite Rolling Stones ;)

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive