Friday, January 25, 2008

Utav bara herrejösses fart

Hej på er! Ni kanske undrar vad jag nu uti hela världen sysslar med. Tja jag sitter och skriver låtar utav bara herrejössesfart. Är det flow kanske? Svar JA, det kan man kalla det. Och vad ska då en sång innehålla? Det ska vara en glad eller bra sång. Båda två helst. Men en del kan ju vara bra bara för att de går i moll, surt. Bland det viktiga är att låten har en hook och en refräng som publiken kan sjunga med i och jajjamensan det har mina låtar. Sådärja nu när ni gått i farbror Arturs låtskrivarkurs så sätt fart! Eller baka en pizza, jag bryr mig inte. Jag skriver låtar så att folk inte svälter ihjäl av trist musik, typ såndär muppjobbig med fina stämmor... Eller jag tar tillbaka det sista, eller strör lite salt över det i alla fall. Jag hör av mig igen.

Ta en banan! / Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken