Friday, January 4, 2008

Om jag vetat då(vad jag vet nu)

- Gjorde du något i år som du aldrig gjort för?
Bloggade. Det har jag nog inte gjort förut iaf...

- Höll du några av dina nyårslöften?
ger inga nyårslöften

- Blev någon av dina vänner förälder i år?
hm nej

- Dog någon som stod dig nära?
nej, tur är väl det

- Vilka länder besökte du?
Italien

- Är det något du saknar år 2007 som du vill ha 2008?
Mindre bekymmer och ångest, eller hör det ungdomen till?

- Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
finns ett antal men tvingas jag att välja ett får det bli 20e Juli. Parksommar med Moneybrother, Salem Al Fakir o Säkert plus lite andra människor :)

- Vad var din största framgång 2007?
oj min största framgång, blev iaf av med en elak trumpetlärare och fick en skön go lärare istället haha. Markus är en skön typ

- Största misstaget?
misstag, inte tagit chanser kanske, våga mer, vad vet jag

- Har du varit sjuk eller skadat dig?
svar ja, måste jag prata om det?

- Bästa köpet?
stuprörbyxor i manchester, säkert nån skiva oxå

- vad spenderade du mest pengar på?
skivor& konserter! det är jag störtsäker på

- Gjorde någonting dig riktigt glad?
The Ark var bananas i schlagerfestivalen, hm... Västerås med kompisarna var kul, konserterna förstås

- Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2007?
Låtar med Säkert! iaf o låten Pratar med min müsli(hur det än verkar) tror jag kan vara en sådan också. Låtar med Supergrass o någon enstaka med Mando Diao. Absolutely No Decorum samt The Worrying Kind också. Det blev ett par ja.

- Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
periodvis ja o nej

- Vad önskar du att du gjort mer?
tagit chanser

- Hur tillbringade du julen?
med familjen

- Blev du kär i år?
ni gillar sådana här frågor förstår jag och det är väl denna som nästan är mest intressant men tja lite lagom blir svaret. Men ingen riktig bomb direkt nej (inte helärligt svar men jah, en kompromiss... hm)

- Hur många förhållanden?
inga haha, den dagen...

- Favoritprogram på tv?
jag är dålig på tv, detdär Jihde som gick i SVT var trevligt...Moneybrother o Skifs va med mf

- Bästa boken du läste i år?
Hela Alexander-trilogin var riktigt bra, otroligt!

- Största musikaliska upptäckten?
svensk 60-tals pop kanske, Tages, Mascots mf

- Något du önskade dig och fick?
i klappar? Att vara Per Gessle, U2-The Joshua tree limited edition...

- Något du önskade dig men inte fick?
en såndär otrolig julstämning kanske, i klappar: En händig man på turné dvd, men den ska jag snart skaffa mig ändå ;)

- Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
gick ut med mamma o pappa, mina syskon bor inte hemma, eller jo bror nu men inte då

- Finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
jag vet inte, året har väl varit bra överlag

- Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
go bananas

- Vad fick dig att må bra?
mina figurer, artister som Per Gessle o andra

- Vem saknade du?
hm vet ej

- Årets sötaste?
haha jag kör mitt "mina figurer"-kort här

- Årets hetaste?
haha oj hm hm, mina figurer joh :)

- Årets största kärlek?
"mitt hjärrta!" lägger handen om halsen...

- Årets besvikelse?
haha tja blev lite vissen på Magnus Ugglas nya

- Årets bästa?
konserterna & spela med Telefunkers

- Årets snällaste?
mig själv iaf

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken