Tuesday, January 22, 2008

Garagerock

Hej först lite sånt som jag tycker är kul

Britpopbandet The Down&Ups har låst in sig i studion igen och nu rör det sig om riktigt låtmaterial till bandets kommande platta som inte har något utsatt releasedatum ännu. Bandets senaste skivsläpp hette Don't Need Your Gasoline Tonight och kom ut 2005. Bandets sångare Ian Friday beskriver det nya materialet med influenser från 60- och 70-talet. "We've got something great goin on, I think", säger Friday.


Ja på den vägen är det för grabbarna som väl är i jämnålder med ponkarna i Oasis ungefär. Tror jag, om än lite yngre till och med. Hursomhelst, jag spelade med Telefunkers på Musikens Hus i söndags på musikfestivalen Emergenza. Kul, men roligare om det hade varit lite färre hårdrocksband och lite annan musik också. Nåja vi plockade fram våran rock och visade vad man kan syssla på utanför den hårda rockens väggar. Våran nya låt Let's Go Out and Rock inledde våran konsert och vi alla är riktigt nöjda med den. En lyckad låt, kan bli fler sådana. Jag har en på g sen har vi en gammal ofärdig. Ska bli intressant att se vad det blir. Joakims garage fungerar väldigt bra för att skriva garagerock och jamma. Helt klart. Suveränt helt enkelt. Garagerock kan låta riktigt bra så nys inte i "o-tyckarnas" skara snälla ni. Jaja, det finns alltid saker att göra (trumpeten väntar). Bilder från spelningen dyker nog snart upp på Telefunkers hemsida. Jag har sett ett par av dem och de är helt suveräna!

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken