Friday, June 24, 2011

Merry midsummer

Idag är Sveriges andra nationaldag! Finns det något folkligare i vårt land än i juni månad när blommorna blommar i de svenska landskapen och vi dansar runt en midsommarstång? Man äter färskpotatis, ja nästan frossar, man spar inte direkt heller på grillspetten och sillen. Alkoholkonsumtionen stegrar sig likt en gigantisk svart tjur à la Ferdinand som sätter av rakt ut genom stängslet från hagen. Idag firar folk på allvar, det är midsommar. Så att vifta med den svenska flaggan idag vore inte direkt någon överdrift om ni frågar mig och om ni skulle fråga mig personligen vad jag tänker göra så säger jag såhär: jag tar på mig min blå-gula slips idag.

Glad midsommar.

In a bit.
//Arturponken

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken