Monday, October 5, 2009

Absolute bomberman

Det var ett tag sedan jag skrev här. Lite tråkigt på sätt och vis. För att hålla en bra fart måste man ju springa hela tiden, så jag får väl skriva lite oftare igen hehe...

Just nu lyssnar jag på bra pop från 60-talet. Jag köpte som sagt den här Nuggets-boxen jag pratade om för ett tag sedan. Dyrt men bra. En hel del okända namn för min del. Många enstaka låtar från olika band och artister. Jag gillar att plocka russinen ur kakan. Fast jag gillar egentligen inte russin. Så jag plockar väl egentligen bort russinen och äter kakan för att vara mer exakt. Beror på hur man ser det...

Ray Davies från The Kinks spelade i helgen i Göteborg förresten! Himla synd att jag inte tänkte gå på det. Jag var i och för sig på en annan fest den kvällen but still, Ebbot från The Soundtrack of Our Lives gästade visst scenen under kvällen och sjöng See my friend till Rays stora belåtenhet. Jag förstår att Ebbot sjöng den låten bra. Den passar hans röst som handen i handsken.

Nu måste jag plugga vidare på italienskan och lyssna på massa undergroundhits från 60-talet.

In a bit.

Ta en banan!/ Artur

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive