Friday, November 25, 2011

P3-hitten


Nu är helgen här. En hetsig vecka förbi. Ledigheten fick bästa tänkbara början, en spelning. Painted Oceans spelade på Brasilianska föreningen i Göteborg. "Var ligger det?" undrar ni. Mycket enkelt. Jag säger bara: huset med löparna på väggen. Det första man ser av Göteborgs stad när man kommer med bil från Alingsås, om man svängt av mot Ullevi är denna iögonfallande vägg. Där inne spelade jag ikväll. Förutom folk, dryck och musik... så var stället också fullt av salta pinnar i sann release-anda. Check.

Hädanefter ska jag lyssna på Clash city rockers, har inte ägnat den låten en enda tanke sedan... 2007 någon gång kanske. Men i rätt miljö blir man sugen på den.

Nu tappade jag konceptet helt, tråden spann lös någonstans i maskineriet. Det får bli mer någon annan gång. Jo! Klicka >>här<< så hittar ni bevis för vad jag gjorde i tisdags. Det handlade ju också om musik, kan man säga.

In a bit.
//Arturponken

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken