Monday, November 15, 2010

Det sägs inte tillräckligt mycket om dessa pojkar nuförtidn'

Ja det är snyggt det där omslaget! Jag sitter och lyssnar lite på Rod Stewart. Ska jag vara ärlig vet jag knappt något om honom, jag har någon vag uppfattning om hans hesa röst och att han sjunger balladlåtar som tydligen har fått folk att bli helt lealösa. Hans låtar sjungs på bröllop också, eller?

Fast när jag lyssnar på denhär skivan: Every Picture Tells A Story, träder en bitvis annan Rod Stewart fram. Den hesa rösten går inget att göra åt men låtarna han gör covers av gör han väldigt fint. Ett primitivt snyggt drivande trumkompande, något som låter som tolvsträngade gitarrer, svindlande vackra mandoliner och andaktsfull gospelorgel. Lyssna på skivan och titta på omslaget och bitarna faller ganska snabbt på plats. The Arks omslag till singeln för The worrying kind är en parentes, den låten är ju också bra!

In a bit.

Ta en banan!/ Arturponken

No comments:

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken

Blog Archive