Wednesday, February 13, 2008

Och det hela började med att Elin satte sig för att riva sönder ett glas...

Har ni hört talas om någon som river sönder ett glas? Ganska imponerande insats ändå, om det hänt. Med mina få muskler tycker jag det är imponerande att krama sönder ett glas med bara händerna, hm. Vad destruktiv jag verkar haha. Men tror ni inte ändå att man psykiskt mår bra utav att någon gång slänga en porslinstallrik eller dylikt i marken? Få avreagera sig lite helt enkelt. Tänka sig. Jag tror att det inte kan vara helt dumt, titta bara på italienarna som kastar ut porslin genom fönstrena vid tolvslaget varje nytt år eller grekerna som slår sönder porslin vid födelsedagar. Tänk vad kul. Hade varit kul att prya på Rörstrands hållbarhets-avdelning för tallrikar, om nu någon sådan finns...

Imorgon är det alla hjärtans dag, jo. Hade gärna gett någon en ros men jag vet inte till vem så det blir väl ingen ros imorgon. Skulle vara kul att göra, gör någon glad, ge personen en ros och sjung någon annans låt och säg att du gjort den själv. Låter som en riktig flirt-expedition kanske... eller ja det kanske det var. Kan man inte ge en ros till någon bra kompis/förälder/mormor eller vad som helst. Träffar du en anka på stan, släng en ros......... nej stop.

Oh förresten idag sken solen. Va roligt, dessutom läste jag att Håkan Hellströms nya platta ska heta Försent För Edelweiss. På så vis. Har han inte redan gjort en låt med samma titel som b-sida till en singel? Tycker det ska bli kul att höra hans nya skiva. Hoppas även att den inte ska rinna över av massa ballader om alla bryggor vid solnedgång i Göteborgs skärgård utan att det finns ett par lite mer hetsigare spår med. Någon ballad får han självklart ha med men inte en hel balladskiva, nej tack.

Elin då?? Jag vet inte. Fint namn i alla fall, här kommer lite fakta om namnet:
Namnet Elin är en svensk form av Helena. Namnet Helena i sin tur är ett grekiskt namn med betydelsen "fackla" eller "lysande". Det finns tydligen något som heter det svenska helgonet Elin från Skövde. Bara en sån sak. Det finns i runda slängar 55 000 Elin i Sverige. Hej Elin.
Vad sägs om den?

Ta en banan!/ Artur

1 comment:

Anonymous said...

du skriver bra och roligt=)

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken