Tuesday, December 1, 2009

Välj 00-talets bästa svenska låt! pt. 2

P3 Populärs tävling om 00-talets bästa svenska låt har gått vidare. Från att ha varit 200 låtar senast jag röstade (och många andra gissar jag) så är antalet nu nere på 100. Tror de ska bli 25 eller 20 till sist. Caesars hängde tyvärr inte kvar sedan jag senast röstade. Men en del goa hits stannade i listan. Låtar som jag gärna hade röstat på om mer plats funnits är t ex Silverbullits Run, The Soundtrack of Our Lives med Sister surround m.m. HURSOMHELST!

Jag valde följaktligen dessa låtar från listan:
Ark - Calleth you, cometh I

Ark - It takes a fool to remain sane

Hellacopters - I'm in the band

Hives - Hate to say I told you so

Hives - Walk idiot walk

Melody Club - Baby (Stand up)

Moneybrother - Reconsider me

Moneybrother - They're building walls around us

Peter Bjorn & John feat Victoria Bergsman - Young folks

Säkert! - Vi kommer att dö samtidigt

En motivation? Alla låtarna talar för sig själva. Men jag minns t ex första gången jag hörde Young folks. Det var precis när jag hade börjat ettan på gymnasiet 2006 och jag blev fullständigt golvad av den låten. Säkert! lyssnade jag på otroligt mycket under sommaren 2007. Fint minne, bra musikår 2007.
To be continued...

In a bit.

Ta en banan!/ Artur

1 comment:

Anonymous said...

Grattis du vann slaget om italienskan!!!;)

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken