Wednesday, May 13, 2009

En händig man

Denne man heter Arthur Honegger. Han älskade lokomtiv lika häftigt som andra älskar hästar och kvinnor. Han skrev till och med ett verk som hette Pacific 231 (1923) där man tydligt hör hur ett ånglok som från början står still sakta börjar anstränga sig att rulla frammåt och ständigt ökar farten.

Sikken kille, Arthur. Hans namn och frisyr är helt enkelt mycket imponerande. Kanske borde jag skriva en komposition där jag ivrigt ger utlopp för min passion för flygplan? Hm... jag skulle bli en av vår tids stora kompositörer. Komposti... komposit... kompostitörer. Öh, kompositörer ska det va.
Nu ska jag fortsätta att plugga. Jag har ett idogt pluggande och övande framför mig. Men efter sisådär nästa vecka klingar våldet av. Jag lovar er. Have faith in the future.

In a bit.

Ta en banan!/ Artur

1 comment:

Anonymous said...

jag sitter och myser med en liten, liten man som också lär bli händig! Kram!

Jonas Eliason aka Arturponken

Jonas Eliason aka Arturponken